Van Digital Signage naar interactief klantcontact
Digital Signage

Digital signage of narrowcasting is trending in de communicatiewereld. Digitale displays veroveren het straatbeeld en verschijnen in winkels, bedrijven en overheidsgebouwen. Bij de eerste generatie digitale schermen lag de focus op het informeren – van de boodschapper naar de ontvanger. Vandaag openen big data, sensortechnologieën en cloudtoepassingen nieuwe mogelijkheden. Interactieve digital signage biedt de mogelijkheid om consumenten en bezoekers veel persoonlijker én spectaculairder te bedienen. Met meer omzet en tevredener klanten als resultaat. Haalt u al het maximum uit digital signage?

Informeer, verleid en entertain met uw digitale displays

Analoge communicatie is out, digital signage is in. Gedrukte informatie is statisch en te snel achterhaald, daarom maken de klassieke posters plaats voor HD of zelfs 4K beelden, interactieve schermen en realtime-informatie. Digital signage is:

  • altijd actueel: u toont wat u wilt met een druk op de knop – volgens het weer, het nieuws of uw voorraad.
  • indrukwekkend om te zien: wat verschijnt op een display, zien uw klanten of bezoekers zeker. Video’s, beelden of informatie uit een databank of RSS-feed? Alles is mogelijk. De kleuren spatten van het scherm.
  • handig om te bedienen: u programmeert de schermen vooraf en bedient ze met uw computer, tablet of smartphone, op locatie of via 4G / internet.

Tot voor kort gebruikten vooral grote bedrijven digital signage. Echter is door de laatste ontwikkelingen en prijserosie deze technologie ook voor midden- en kleine bedrijven toegankelijk.

De nieuwste digital signage communiceert met de consument

De technologie van digital signage is de laatste jaren razendsnel geëvolueerd en kent geen grenzen meer. Denk maar aan een consument die in de winkel virtueel kledingstukken past en zelf checkt of de juiste maat nog op voorraad is. Een klant bestelt zijn menu in een fast food restaurant en krijgt een sms als zijn maaltijd klaar is. Een informatiebord toont advertenties volgens het profiel van de persoon die langsloopt.  De toepassingen zijn eindeloos en deze interactieve technologieën stellen u in staat om een totaalbeleving te creëren voor de consument.

Achter de schermen van narrowcasting: welk toestel past het best?

De transformatie naar interactieve digitale informatieborden heeft ook een impact op de nieuwe generatie players die deze schermen moeten aansturen. Ze moeten aan steeds hogere eisen voldoen. Video’s komen het beste tot hun recht in full HD of zelfs haarscherpe 4K-resolutie. Ook wilt u zelf tekst kunnen toevoegen aan beelden en deze regelmatig kunnen aanpassen. Een player moet interactie mogelijk maken, om producten te bestellen of met de klantenservice te communiceren.

Microtron begeleidt u bij de keuze en zorgt dat u het toestel in huis haalt dat precies aan uw behoeften voldoet. Daarnaast kunnen wij u in contact brengen met onze partners voor content management en vormgeving om zo voor u een oplossing te bieden waar u en uw klant wat aan heeft. Neem daarom snel contact op met ons voor een vrijblijvend gesprek.

Is uw interesse gewekt? Neem contact met ons op